Výber sekcionálnej garážovej brány začnime úvahou, kde bude brána umiestnená. Možností je niekoľko a od nich závisí voľba atribútov brány. Tak, aby výsledok bol čo najefektnejší a čo najefektívnejší.
Sekcionálna garážová brána – podmienky rozmerové
Určiť rozmer garážovej brány je z výberu najjednoduchší. Je daný buď už existujúcim rozmerom garážového otvoru, alebo sa zamyslíme nad tým, aké a koľko áut bude v garáži parkovať. A podľa toho vypočítame ideálny rozmer otvoru. Brána by mala presahovať otvor pri šírke cca 5 -10 cm. Pri výške podľa toho, koľko máme priestoru od vrchu otvoru po strop. Počítajte s tým, že dráhy, v ktorých sa brána pohybuje potrebujú určitý priestor nad garážovým otvorom. Najmenej to býva cca 15 cm. V špeciálnych prípadoch to môže byť aj menej, ale to sa Vám brána mierne predraží, nakoľko je potrebný špeciálny dráhový systém, aby brána fungovala bez problémov.
Sekcionálna garážová brána – podmienky dizajnové
Dizajn garážovej brány býva v štyroch základných vyhotoveniach. Najčastejší je univerzálny dizajn pásy. V jednej sekcii, ktorá má výšku cca 50 cm sú pásy o šírke cca 10 cm. Momentálne zákazníci stále častejšie žiadajú dizajn hladký – celá 50-centimetrová sekcia je hladká, takže z pohľadovej strany brány vidíte len medzery medzi jednotlivými sekciami. Tých býva na bežnej bráne cca 4 – 5 kusov. Niečo medzitým – dizajn pruhy – tu sú jednotlivé sekcie rozdelené každá len jedným pruhom. Posledný je najklasickejší variant, ktorý ale požaduje čím ďalej tým menej zákazníkov – dizajn kazetový. Tento dizajn môžeme vidieť na starších domoch z časov, keď bola sekcionálna garážová brána niečím v našich končinách neobvyklým.
Sekcionálna garážová brána – podmienky farebné
Klasika je biela. Väčšina zákazníkov aj v dnešnej dobe siahne po klasickej bielej bráne. Samozrejme, nič tým nepokazíme. Farbu ladíme s fasádou domu, s rámami okien ale berme do úvahy aj miesto, kde je brána osadená. Vysvetlím. Ak máme bránu priamo na ulici, kde je hustá premávka a okoloidúce autá nám znečisťujú bránu napríklad rozstrekovaním dažďovej vody voľme svetlejšiu farbu brány – tu je namieste tá obľúbená klasická biela farba. Ak máme garáž orientovanú na južnú stranu, tiež nie je najšťastnejšie voliť tmavé farby. Oceľová plocha brány sa pôsobením slnka nadmerne zahrieva ak je tmavej farby. Po niekoľkých rokoch farba vybledne a problém je na svete. Momentálne mimoriadne obľúbené tmavosivé, prípadne tmavohnedé farby používajte len na miestach, kde je vaša garážová brána chránená pred slnkom a znečistením. Momentálne je najväčšou vychytávkou personifikovaná grafická potlač garážovej brány.
Sekcionálna garážová brána – podmienky povrchové
Povrch sekcionálnej garážovej brány býva obvykle v takzvanej štruktúre woodgrain. Niektorí ju nazývajú aj štruktúra pomarančová kôra, lebo pripomína povrch pomaranča. Tento typ povrchovej úpravy sekcií brány je najvhodnejší a tiež najbežnejší. Povrch brány je odolný voči drobným škrabancom a znečistenia menšieho rozsahu tiež veľmi nevidieť. Podobný povrch je aj povrch stucco, nazývaný aj povrch omietka. Z toho istého dôvodu ako povrch pomaranč – pripomína totiž štruktúru omietky. Používa sa hlavne na priemyselné brány. Momentálne obľúbený povrch hladký je skutočne hladký a vyzerá naozaj efektne. Trošku problematickejšie je to ale s údržbou, hlavne ak je v kombinácii s tmavou farbou. Ale niekomu to za ten efekt stojí, je to naozaj pekný povrch garážovej brány.
Niekedy sa môžete stretnúť aj s povrchom nazývaným sandgrain (zrnko piesku) – hlavne u tmavých farieb vyzeráe veľmi efektne. Povrch pripomína naozaj piesok, ale priplatíte si. Ak sa chystáte kupovať novú garážovú bránu, premyslite si všetky vaše požiadavky na vzhľad ale aj funkčnosť brány vopred a pokiaľ ak sa to dá, nerobte kompromisy.